>100 000 TERMÉK

BIZONSÁGOS VÁSÁRLÁS

KEDVEZŐ ÁRAK

SZAKMAI SEGÍTSÉGNYÚJTÁS

Nav switch
Vedd fel velünk a kapcsolatot:

+36 96 884 096

Ügyfélszolgálat nyitvatartása:

HÉTFŐ - PÉNTEK 8:00 - 17:00

 

VII. A SZERZŐDÉSTŐL VALÓ ELÁLLÁS JOGA

1. A fogyasztónak minősülő Vásárlónak a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) kormányrendeletben (a továbbiakban: Kormányrendelet) foglaltak alapján a termék átvételétől számított 14 napos határidőn belül lehetősége van a szerződéstől elállni az alábbiakban rögzítettek szerint.

2. A határidőt megtartottnak kell tekinteni, ha a fogyasztó a határidő lejárta előtt az erről szóló nyilatkozatát a [email protected] címre elküldi az Eladónak.

3. A fogyasztó felhasználhatja az elállásra rendszeresített sablont, de ez nem kötelező jellegű.

4. A fogyasztó elállási joga a termék a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napján kezdődik. A fogyasztó elállási jogát gyakorolhatja már a megrendelés és a kiszállítás közötti időszakban is.

5. A távollévők közötti megállapodástól történő elállás esetén a megállapodást úgy kell tekinteni, hogy az létre sem jött.

6. Az Eladó haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított 14 napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is (ha viszont a fogyasztó kifejezetten a webáruházban elérhető legkevésbé költséges fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, az Eladó nem köteles visszatéríteni az ebből adódó többletköltségeket).

7. Az Eladó a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján az Eladó a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. Az Eladó mindaddig visszatarthatja a visszajáró összeget, amíg a fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Nem illeti meg az Eladót a visszatartás joga, ha vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza.

8. A fogyasztó köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni, illetve az Eladónak vagy az Eladó által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni kivéve, ha az Eladó vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza.

9. A fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel. Az Eladó fenntartja magának a jogot, hogy az esetlegesen a működés megállapításához szükséges használatot meghaladó értékcsökkenés mértékét meghatározza. A fogyasztó joga ettől függetlenül fennáll arra vonatkozóan, hogy az értékcsökkentés mértéke kapcsán polgári peres eljárást kezdeményezzen.

10. A fogyasztó a termék visszaküldésének csak a közvetlen költségét viseli.

11. A távollévők közötti szerződéstől való elállási jog az alábbi megállapodásokkal kapcsolatban nem illeti meg a fogyasztót: (1) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha az Eladó a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően elállási jogát elveszíti, (2) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja az Eladó által nem befolyásolható, és az elállásra meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ, (3) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak, (4) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében; (5) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza, (6) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel, (7) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a Eladó által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor, (8) olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából (ebben az esetben az elállási jog a fogyasztó által kifejezetten kért szolgáltatásokra és a karbantartás vagy a javítás elvégzéséhez felhasznált cserealkatrészekre, kínált szolgáltatásokra vagy termékekre nem terjed ki), (9) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta, (10) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével, (11) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében, (12) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki, (13) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.

12.  Visszaküldési cím:

TVM Transport Hungary Kft.
Bem József ut. 32 (M5 Business Park)
2360 Gyál
ACP PL/ABSULO

VI. KELLÉKSZAVATOSSÁG / JÓTÁLLÁS

1. Ha az értékesített termék(ek)kel összefüggésben hibás teljesítés történik, az Eladó az Ügyféllel szemben a Polgári Törvénykönyv rendelkezései, különösen a 6:159-6:167. § (kellékszavatosság) és a 6:175-6:176. § (jogszavatosság) szerint felel.

2. Az Eladó a szavatosság alapján felelősséggel tartozik, ha a terméken az Ügyfél részére történő kézbesítésétől számított két éven belül kellékhiba jelentkezik. A jogosult kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított egy év alatt, fogyasztóval kötött szerződés esetén 2 év alatt évül el. A vásárlást követő 1 éven belül a Polgári Törvénykönyv alapján az Eladó általi ellenkező bizonyításig vélelmezni kell, hogy a termék hibája gyártási eredetű.

3. Az Ügyfél minőségi kifogását írásban, az alábbi e-mail címre kérjük küldeni: [email protected]

4. Kellékszavatossági igénye alapján az Ügyfél választása szerint:

a) kijavítást vagy kicserélést igényelni, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Szolgáltatónak – másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a termék vagy szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével az Ügyfélnek okozott érdeksérelmet, vagy

b) az ellenszolgáltatás értékének arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Szolgáltató költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a Szerződéstől elállhat, ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének – a dolog tulajdonságaira és az Ügyfél által elvárható rendeltetésére figyelemmel, megfelelő határidőn belül, az Ügyfél érdekeit kímélve – nem tud eleget tenni, vagy ha az Ügyfélnek a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

5. A reklamációt először a webáruház ügyfélszolgálatának kell jelezni az https://absulo.hu/ honlapon elérhető formanyomtatvány segítségével.

6. A kifogásban javasolt, hogy az Ügyfél feltüntesse az alábbi információkat: (1) a panasz tárgyát érintő információk és körülmények, különösen a hiba előfordulásának jellege és időpontja, (2) határozott kérelem arra, hogy az Eladó gondoskodjon arról, hogy a termék megfeleljen az adásvételi szerződésnek, vagy az Ügyfél árcsökkentést kér, vagy az adásvételi szerződéstől el kíván állni, (3) és az Ügyfél kapcsolattartási adatai – ez megkönnyíti és felgyorsítja a kifogás kezelését az Eladó részéről. Az előző mondatban megadott szempontok mindössze ajánlások, elmaradásuk nem befolyásolja a kifogás kezelésének tényét.

7. Kellékszavatossági igénye alapján a Fogyasztó választása szerint:

a) kijavítást vagy kicserélést kérhet, vagy

b) az ellenszolgáltatás értékének arányos leszállítását vagy a szerződés megszüntetését kérheti.

8. A Szolgáltató megtagadhatja a kijavítást és a kicserélést, ha az lehetetlen vagy aránytalan többletköltséget eredményezne a Szolgáltatónak, figyelembe véve valamennyi körülményt, a hibátlan termék értékét és a szerződésszegés súlyát.

9. A Fogyasztó akkor kérheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a szerződés megszüntetését, ha a Szolgáltató a terméket nem javította ki vagy nem cserélte ki, illetve a Szolgáltató azt a saját költségén nem végezte el, ismételt hiba merült fel a kijavítás vagy a kicserélés ellenére, vagy a hiba olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy a szerződés megszüntetését teszi indokolttá, illetve a Szolgáltató nem vállalta vagy észszerű határidőn belül nem tudta vállalni a kijavítást vagy a kicserélést.

10. Jelentéktelen hiba miatt a szerződés megszüntetésének nincs helye. Ha a Fogyasztó hibás teljesítésre hivatkozva kívánja megszüntetni az adásvételi szerződést, a Szolgáltatót terheli annak bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen.

11. Az ellenszolgáltatás értékének leszállítása akkor arányos, ha annak összege megegyezik a Fogyasztónak szerződésszerű teljesítés esetén járó, valamint a Fogyasztó által ténylegesen megkapott áru értékének különbözetével.

12. A Fogyasztónak az árut a kijavítás vagy kicserélés teljesítése érdekében a Szolgáltató rendelkezésére kell bocsátania.

13. A Fogyasztó kellékszavatossági jogait a kötelező jótállás alá tartozó árukra vonatkozó speciális szabályok (18.-26. pontok) figyelembevételével gyakorolhatja.

14. A kellékszavatossági igénye érvényesítésekor a Szerződés megkötését az Ügyfélnek kell bizonyítania. Fogyasztóval megkötött szerződés esetén a Szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot – az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát – a Fogyasztó bemutatja. Ha a Szolgáltató a szerződés megkötését vitatja, felhívja a Fogyasztó figyelmét a panasztétel lehetőségére és a panasz intézésének – a fogyasztóvédelemről szóló törvényben foglaltakkal összhangban álló – módjára.

15. Az Ügyfél köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul közölni a Szolgáltatóval. Fogyasztóval megkötött szerződés esetén a 2 hónapon belül közölt hiba késedelem nélkül közöltnek tekintendő. A közlés késedelméből eredő kárért az Ügyfél felelős.

16. Fogyasztóval megkötött Szerződés esetében ellenkező bizonyításig vélelmezni kell, hogy a termék (áru) teljesítésének időpontjától számított egy éven belül a Fogyasztó által felismert hiba már a termék (áru) teljesítésének időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy hiba jellegével összeegyeztethetetlen. Ebben az esetben a Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatossági felelőssége alól, ha ez a vélelem a termék (áru) természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.

17. Ha az áru meghibásodásában az Ügyfélt terhelő karbantartási kötelezettség elmulasztása is közrehatott, a szavatossági kötelezettség teljesítésével felmerült költségeket közrehatása arányában az Ügyfél köteles viselni, ha az áru karbantartására vonatkozó ismeretekkel rendelkezett, vagy ha a Szolgáltató e tekintetben tájékoztatási kötelezettségének – különösen használati és kezelési útmutató rendelkezésre bocsátásával – eleget tett.

18. Fogyasztó részére eladott, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm. rendelet) mellékletében felsorolt Árukra kötelező jótállás terjed ki. A jótállás időtartama:

a) 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,

b) 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,

c) 250 000 forint eladási ár felett három év. E határidők elmulasztása jogvesztéssel jár.

19. Az Áru kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a Fogyasztó az árut a hiba miatt rendeltetés rendeltetésszerűen  nem használhatta.

20. A jótállási határidő az áru Fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a Szolgáltató vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Ha azonban a Fogyasztó az árut az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja az áru átadásának napja.

21. A Fogyasztó a kijavítás iránti igényét választása szerint a Szolgáltató székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és a gyártó ill. a Szolgáltató által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.

22. Ha a jótállási időtartam alatt az áru első alkalommal történő javítása során a Szolgáltató részéről megállapítást nyer, hogy az áru nem javítható, a Fogyasztó – különösen az egyedi szerződésben foglalt, a megrendelésben rögzített, vagy a minőségi kifogásról szóló jegyzőkönyvben felvett – eltérő rendelkezése hiányában a Szolgáltató köteles az árut 8 napon belül kicserélni. Ha az áru cseréjére nincs lehetőség, a Szolgáltató köteles a Fogyasztó által bemutatott, az áru ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton feltüntetett vételárat 8 napon belül a Fogyasztó részére visszatéríteni.

23. Ha a jótállási időtartam alatt az áru három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik – a Fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában –, valamint ha a Fogyasztó nem igényli a vételár arányos leszállítását, és a Fogyasztó nem kívánja az árut a Szolgáltató költségére kijavítani vagy mással kijavíttatani, a Szolgáltató köteles az árut 8 napon belül kicserélni. Ha az áru kicserélésére nincs lehetőség, a Szolgáltató köteles a Fogyasztó által bemutatott, az áru ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton feltüntetett vételárat 8 napon belül a Fogyasztó részére visszatéríteni.

24. Ha az áru kijavítására a kijavítási igény Szolgáltató részére való közlésétől számított 30. napig nem kerül sor, a Fogyasztó – különösen az egyedi szerződésben foglalt, a megrendelésben rögzített, vagy a minőségi kifogásról szóló jegyzőkönyvben felvett – eltérő rendelkezése hiányában a Szolgáltató köteles az árut a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő 8 napon belül kicserélni. Ha az áru cseréjére nincs lehetőség, a Szolgáltató köteles a Fogyasztó által bemutatott, az áru ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton feltüntetett vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő 8 napon belül a Fogyasztó részére visszatéríteni.

25. Ha a Fogyasztó az áru meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított 3 munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás nem hivatkozhat a Ptk. 6:159. § (2) bekezdés a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

26. A Korm. rendelet szerinti jótállás érvényességéhez, valamint a jótállásból eredő jogok érvényesítéséhez a Szolgáltató további követelményt támaszthat a Fogyasztóval szemben, feltéve, hogy az áru megfelelő üzembe helyezése más módon nem biztosítható és a követelmény teljesítése nem jelent aránytalan terhet a Fogyasztó számára, valamint Szolgáltató a Fogyasztót e követelményről előzetesen tájékoztatta.

27. Ügyfél tudomásul veszi, hogy Szolgáltató mentesül a szavatossági felelősség alól az olyan hiba esetén, amely hibát Ügyfél a szerződéskötéskor ismert vagy ismernie kellett, illetve amely hibára tekintettel a terméket Ügyfél csökkentett áron vásárolta. Szolgáltató szavatossági felelőssége ilyen esetben csak az Ügyfél által nem ismert egyéb hibáért áll fenn.

28. Ha a gyártó meghatározott áru tekintetében meghatározott időtartamra a tartósságra vonatkozó jótállást nyújt, a fogyasztó közvetlenül a gyártótól követelheti a tartósságra vonatkozó jótállás teljes időtartama alatt, hogy az áru hibáját javítsa ki, vagy az árut cserélje ki, a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályok szerint.

VII.  JOGÉRVÉNYESÍTÉSI LEHETŐSÉGEK

 1. A panaszok felülvizsgálata és a kártérítési követelések érvényesítése bíróságon kívüli módjainak alkalmazása önkéntes alapon történik. Az Eladó nyilatkozatát a fogyasztói vitás kérdések megoldásának ügyében folytatott eljárásban való részvétel elfogadására vagy elutasítására vonatkozóan az Eladó papíron vagy más tartós adathordozón teszi meg, amennyiben a fogyasztó által benyújtott minőségi kifogás következtében a vitás kérdés nem oldódott meg.

2. Fogyasztónak minősülő Felhasználó – ha önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok érdekében jár el a weboldal szolgáltatásainak igénybevétele során – a területi gazdasági kamarák mellett működő független, a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti illetékes, vagy kérelme szerinti békéltető testülethez fordulhat, melyek hatáskörébe tartozik a fogyasztó és az Eladó közötti, a termék minőségével, biztonságosságával, a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, a szolgáltatás minőségével, továbbá a Felek közötti szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos vitás ügy (a továbbiakban: fogyasztói jogvita) bírósági eljáráson kívüli rendezése, és e célból egyesség létrehozásának megkísérlése, ennek eredménytelensége esetén pedig az ügyben döntés hozatala a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének érdekében. Az eljárás részletes szabályait a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV törvény 18-37/A. §-ai tartalmazzák.

3. A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról (fogyasztói online vitarendezési irányelv) szóló, 2013. évi május 21.-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet (a továbbiakban: rendelet) alapján az Európai Bizottság létrehozott egy online vitarendezési platformot, amely 2016. február 15-től vehető igénybe az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződést kötők között fogyasztói jogvita esetén mind a fogyasztók, mind a kereskedők számára, az alábbi platformon: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.complaints.screeningphase

4. Amennyiben az Ügyfél fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A hatáskörrel és illetékességgel rendelkező hatóságok listája és azok elérhetősége a http://jarasinfo.gov.hu honlapon érhetők el.

5. A termékek minőségével, biztonságosságával és a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, valamint a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából az Ügyfél eljárást kezdeményezhet a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testületnél, illetve fordulhat az Eladó székhelye szerint illetékes szakmai kamara mellett működő békéltető testülethez is. Békéltető testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikró-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje. A Budapesti Békéltető Testület elérhetőségei:​

Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.

Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.

E-mail cím: [email protected]

Központi telefonszám: +36-1-488-2131

Fax: +36-1-488-2186

6. Az Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

 

Kelt: 2024. április 24-én


Szerződéstől való elállás űrlapja

 

Łazienkaplus.pl S.A. 
KRS: 0000400575
ul. Składowa 17
62-023 Żerniki
Lengyelország

 

Szállítási cím:                                                                    

TVM Transport Hungary Kft.
Bem József ut. 32 (M5 Business Park)
2360 Gyál
ACP PL/ABSULO

..................................................., dátum .......................

Én, [vev keresztneve és vezetékneve], lakhelye [utca, házszámszám, ajtó], [irányítószám] [város], ezúton az adásvételi szerződéstől elállok az alábi termékekre vonatkozóan:

Terméknév:

Megrendelés azonosító:

A termékek megrendelésének dátuma:

A termékek kézbesítésének a dátuma:

Dokumentumszám:

Bankszámlaszám:

.............................................................................
A vásárló aláírása

(amennyiben a kérdőív hagyományosan lesz elküldve, papír formába)

Nyomtatható PDF letöltése (link)